ساخت لاستیک سخت تر توسط پیرلی برای مسابقات فرمول یک




ساخت لاستیک سخت تر توسط پیرلی برای مسابقات فرمول یک 

پیرلی از تولید تایرهای سخت تر خود که توسط گرند پری بریتانیا (British Grand Prix) معرفی شد، خبر داده است.

پیرلی تامین کننده تایر مسابقات فرمول یک، با ساخت لاستیک های سخت تر به مقابله با افزایش سریع عملکرد خودرو کمک می کند.

در میان پس‌زمینه، تیم‌هایی که شروع به دستیابی به دستاوردهای چشمگیر در downforce با خودروهای 2023 کرده‌اند، کمپانی لاستیک پیرلی احساس می‌کند منطقی است که مداخله کند و تایرهای قوی‌تر را به موقع برای مسابقه سیلورستون در جولای معرفی کند.

این حرکت به دلیل وجود ملاحضات ایمنی، انجام نشده و بیشتر به عنوان یک پیشنهاد برای تضمین عدم وجود مشکل در طول لاین مسابقه است. ترکیبات استفاده شده در لاستیک های جدید مشابه لاستیک های قدیمی است.

پیرلی چند هفته است که به دستاوردهایی که تیم‌ها با ماشین‌های خود می‌برند، توجه داشته است، به طوری که منابع نشان می‌دهند که سطوح داون فورس تولید شده با آنچه برای پایان فصل جاری پیش‌بینی شده بود، برابری می‌کند. علاوه بر این، بهبود چشمگیر در زمان دور در مسابقات گرندپری میامی آخر هفته گذشته نشان می‌دهد که با آماده شدن تیم‌ها برای ارتقای بیشتر در چند مسابقه آینده، اتومبیل‌ها سریع‌تر می‌شوند.

بعد از گفت و گوهای انجام شده بین پیرلی با FIA، به این نتیجه رسیدند که منطقی است درحالیکه فرمول یک برای برخی از چالش برانگیز ترین پیست های خود در تابستان مانند Silverstone، Spa و Zandvoort آماده می شود، پیرلی نیز اقداماتی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی لاستیک ها در مسابقه انجام دهد.

پیرلی به FIA پیشنهاد کرد که اجازه داشته باشد تایر جدیدی را از مسابقات جایزه بزرگ بریتانیا در 9 جولای معرفی کند. براساس مقررات فنی مسابقات فرمول یک، هرگونه تغییر ساخت و ساز در فصل باید از یک فرآیند رسمی عبور کند، این تایید می تواند توسط تیم ها و یا به دلیل ایمنی و اجباری انجام شود. طبق ماده 10.8.3 پس از تعیین مشخصات تایرها برای فصل، مشخصات تایر بدون موافقت کمیسیون فرمول یک تغییر نخواهد کرد. با این وجود، در بعضی شرایط خاص و دلایل ایمنی FIA ممکن است که بدون اطلاع قبلی مشخصات را تغییر دهد.

ماریو ایزولا و رئیس مسابقات اتومبیلرانی پیرلی درباره انگیزه این تغییر گفتند: "ما شاهد عملکرد بهتر ماشین های 2023 در طول مسابقات ابتدایی این فصل بوده ایم و این به لطف سرعت پیشرفت فوق العاده ای است که هر کدام از تیم ها از خود نشان داده اند.

به عنوان مثال در میامی، زمان pole time تقریبا دو ثانیه سریعتر از سال گذشته بود و در طول مسابقات نیز شاهد همین پیشرفت بوده ایم. هدف پیرلی نه تنها ارائه محصولی است که به اهداف عملکردی مشخص شده برسد، بلکه مشکلات احتمالی را پیش بینی کرده و بتواند واکنش سریعی به آن ها بدهد.

لاستیک های جدیدی که ما قبلا آن را برای سال 2024 توسعه داده بودیم حاوی موادی هستند که لاستیک ها را بدون تأثیر بر سایر پارامترهای فنی یا رفتار آنها در مسیر، مقاوم تر می کند.

برای اینکه همه تیم ها بتوانند ساخت و ساز جدید را در یک زمین بازی یکسان تجربه کنند، پیرلی دو مجموعه تایر اضافی برای هر ماشین به منظور استفاده در FP1 و FP2 در گرندپری اسپانیا ارائه می دهد."



منبع: https://www.autosport.com/f1


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0